למה Tikki שינו לי את ההליכה – ולא רק בקיץ

בואו נפתח בכנות: לא חשבתי שאי פעם אכתוב פוסט על סנדלים. כלומר, סנדלים זה כזה… פונקציונלי. משהו שזורקים על הרגל בדרך למכולת, או כשאין כוח לנעול נעליים "אמיתיות". אבל תנו לי לספר לכם סיפור קטן על איך זוג Tikki אחד גרם לי להסתכל על כל זה קצת אחרת.

הכל התחיל בטיול (ובשלפוחית לא קטנה)

לפני כמה חודשים נסעתי לטיול קצר בצפון – כזה שהתחיל ב"נלך קצת בנחל" והסתיים ב"שיט, לא הבאתי נעליים נורמליות". הייתי עם סנדלים חמודים שקניתי ברגע של חולשה אופנתית, והם נראו מהמם בתמונות, אבל אחרי שעה בשטח – הרגליים שלי התחילו למחות. באותו ערב, בזמן שישבתי עם רגליים באגן מים קרים, חברה שלי אמרה לי: "את חייבת לבדוק את tikki sandals, זה הדבר היחיד שאני סומכת עליו בקיץ."

לא לקח לי הרבה זמן לשכנע את עצמי – אני בלוגרית, אני סקרנית, ויש לי סיבה טובה לקנות עוד זוג נעליים.

אז מה הסיפור עם Tikki?

אוקיי, נתחיל בזה שהם מתמחים ב"נעלי barefoot" – שזה אומר: מינימום התערבות של הסוליה, מקסימום תנועה טבעית של כף הרגל. נשמע קצת ניו-אייג'י, אבל אני אומרת לכן (ובלי טון של שכנוע, כן?) – ההבדל מורגש. מהרגע הראשון שמדדתי אותם, הרגשתי כאילו מישהו הסיר לי שכבת פלסטיק מיותרת מהרגליים.

למה Tikki שינו לי את ההליכה – ולא רק בקיץ

העיצוב? פשוט ונעים, בלי דרמה מיותרת. אפשר ללכת איתם לשוק או לדייט קז'ואלי – ואנשים דווקא שמים לב. "אלה Tikki?" שאל אותי מישהו בתור לקפה – ואני כזה, "איך אתה מכיר את זה?!"

(הוא היה פיזיותרפיסט, אגב. מסתבר שהם ממש בעניין.)

כי נוחות היא לא מילה גסה

לפני שניסיתי את Tikki, חשבתי שנוחות ואופנה הן שתי מילים שלא אמורות להיכנס לאותו משפט. ואז הגיעו הסנדלים האלה. לא גדולים, לא כבדים, לא כאלה שגורמים לך להרגיש שאת לובשת טכנולוגיה – אבל הם עושים את העבודה.

בדגמים החדשים שמופיעים באתר של tikki israel, אפשר ממש לראות איך כל רצועה, כל תפר – נבחרו מתוך מחשבה. אין קישוטים מיותרים, אין טריקים – רק חומרים איכותיים, גמישות אמיתית, והתאמה לרגליים שלא מוכנות להתפשר יותר.

סיפור קצרצר מהחיים (כי מגיע להם)

לפני שבועיים הייתי באירוע קיץ כזה של חצרות פתוחות – דוכנים, מוזיקה, הרבה הליכה בין רחובות. נעלתי את ה-Tikki שלי, כמובן, כי ידעתי שזה הולך להיות יום של עמידה על הרגליים. באיזשהו שלב, מישהי ניגשה אליי ושאלה "תגידי, זה לא סנדל שטוח מדי? זה לא כואב?"

עניתי לה בפשטות: "הגוף שלי רגיל לדברים יותר גרועים. Tikki זה הדבר הכי נח לי מאז הכפכף מגיל 12." היא צחקה, וכתבה לעצמה את השם בפלאפון. ואני? המשכתי ללכת, כאילו הרגליים שלי לא עבדו שעתיים ברצף.

בשורה התחתונה

אני לא אוהבת לומר לאנשים "לכו תקנו" – זה מרגיש מתאמץ. אבל אני כן אגיד את זה: אם אתם שונאים ללכת עם סנדלים שנראים כמו מכונת נשק, אם נמאס לכם מכאב גב שמתחיל בכריות כף הרגל, ואם אתם פשוט אוהבים להרגיש את הרצפה כמו בני אדם ולא כמו גולשים – Tikki זה משהו ששווה להכיר.

רק תזהרו – יש סיכוי שתתחילו ללכת יותר, רק כי סוף-סוף נעים לכם באמת.